Világunk Blog: 2010. február

Szeretettel köszöntelek a A Csodálatos Világűr-és a Föld közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Kis türelmet...

Bejelentkezés

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A Csodálatos Világűr-és a Föld cikkei - 2010. február

0z8drdmr

8 éve | [Törölt felhasználó] | 6 hozzászólás

NAGY ATTILA üzente 8 éve

Kiderült, hogy a begyűjtött holdkőzet a legrégebbi az összes között, beleértve a földi és marsi kőzeteket is. Kora 4,2 milliárd év, ami 800 millió évre megközelíti a Föld ötmilliárd éves korát. További érdekessége, hogy a későbbi időszakok behatásai nem törölték mágnességét, ami a legtöbb kőzettel történik. Ez alapján, valamint a most befejeződött újabb, részletes elemzések szerint a kő keletkezésének korában a Holdnak volt mágneses mezeje. A kőzet minden eddiginél részletesebb mágneses elemzése bebizonyította, hogy a kő nem átmeneti mágneses behatás, hanem évmilliókig tartó „mágneses dinamó”, a Földön ma is működő magma áramlás nyomán nyerte el mágnesességét.

A NASA által finanszírozott mostani kutatás adataiból kiszámították, hogy ez a holdi folyamat egy mars- és földméretű bolygó ütközése nyomán jött létre, az abból kilökődő anyagrészecskék csomósodásából keletkezett maga a Hold is. Annak pedig a kezdeti évmilliárdokban mágneses tere volt, a benne zajló folyamatok miatt. Az Apollo küldetésekig a kutatók úgy gondolták, hogy a Hold egy hideg égitestként jött létre és soha nem forrósodott fel annyira, hogy folyékony mag keletkezzen benne. Az expedíciók bebizonyították, hogy hatalmas lávafolyamok fortyogtak, folytak a Hold felszínén. Az a modell azonban, hogy az égitest valaha is olvadt maggal rendelkezett volna, mind a mai napig vitatott volt. A mindezt felfedő és bizonyító kő jelentőségének megkoronázásaként még talán a legszebb is az összes között: tejfehér alapon halványzöld részecskék csillámlanak benne.

A FÖLD PÓLUSAINAK FELCSERÉLŐDÉSE

network.hu

Sok tudományos cikk szól Földünk változásairól, főleg az emberi tevékenységek következményeiként megjelentekről, ilyen például a flóra és fauna változása, az üvegházhatás és a mutációt okozó szerek hatásai.
A következő példát nem az ember mohó természete okozta, hanem az anyatermészet titkai közé tartozik. Sok cikk jelenik meg az interneten, amely a Föld pólusainak felcserélődéseiről és annak következményeiről szól: pusztító űrsugárzásokról, a Föld élőlényeinek megzavarodásáról.

Köszönöm!

Varázslatos fotók egy távoli világ holdfogyatkozásáról

Amikor holdfogyatkozásról beszélünk, általában a saját égi kísérőnkkel kapcsolatos jelenségre gondolunk. Űreszközeink segítségével, ha ritkán is, de más bolygók hasonló eseményeinek is tanúi lehetünk.

A 2004 óta a Szaturnusz környezetében dolgozó Cassini űrszonda kislátószögű kamerája által készített gyönyörű felvételeken azt láthatjuk, amint a bolygó Tethys nevű holdja a Titan óriáshold mögé bújuk, majd némi idő, egészen pontosan 18 perc elteltével annak másik oldalán jelenik meg.

[Törölt felhasználó] üzente 8 éve

Érdekes jelenségnek vagyunk a tanui, amikor más bolygó, holdját vehetjük figyelembe....

Negyven éve csapódott a földbe az a meteorit, amelyen a tudósok most milliónyi szerves molekulát találtak. A felfedezett molekulák nem feltétlenül utalnak földönkívüli életre, de az élet kialakulásához elengedhetetlenek, és információkkal szolgálhatnak a naprendszerünk ősi körülményeiről. A Murchison meteorit valószínűleg még a Napnál is idősebb.

„Nagyon izgatottak vagyunk. Amikor először tanulmányoztam a meteoritot, le voltam nyűgözve a bonyolultságától”- közölte  Philippe Schmitt-Kopplin, a kutatás vezetője.

Fisher János üzente 7 éve

Jó válasz ugynez a véleményem nekem is!.!!!!!!! Sőt még a mi galaxisunkban is nagyon-nagy a valószinüsége annak hogy van élet.

Meglepően aktív, egyáltalán nem "halott világ" képe tárul fel a Pluto törpebolygóról frissen közzétett űrtávcsöves fotókon.

A Pluto emlegetése sokakban valószínűleg még mindig a Nemzetközi Csillagászati Unió négy évvel ezelőtti, sok vitát kiváltó döntését idézi fel, melynek során a szinte napra pontosan nyolcvan évvel ezelőtt felfedezett égitestet kivették a Naprendszer bolygóinak sorából. A NASA néhány nappal ezelőtti bejelentésének hatására a törpebolygó ismét a tudományos érdeklődés középpontjába került, ám ezúttal más okból.

[Törölt felhasználó] üzente 8 éve

ANNYI CSODÁS HÍREK VANNAK FELHALMOZVA, AMINEK UTÁNA KELL JÁRNI. VAJON HÁNYAN OLVASSÁK EL? JÓ LENNE, MERT SOK ÉRDEKESSÉGET TANULUNK, S TUDUNK MEG, A KÖRÜLÖTTÜNK LEVŐ VILÁGRÓL! HAJNI

Az Endeavour legénysége két modult is rászerelt vasárnap és hétfőn a Nemzetközi Űrállomásra, így az 12 évnyi munka után lassan elkészül. Az űrrepülőknek még két útjuk lesz az ISS-re, aztán leszerelik őket.

Hétvégén az Endeavour legénysége felszerelte a Nemzetközi Űrállomásra a 18 tonna tömegű, 7 méter hosszú és 4,5 méter széles, henger alakú Tranquility-t. A modul nevét a Holdon található Tranquility-tengerről kapta, ahol 1969-ben leszállt az első emberekkel az Apollo-11 űrhajó.

Köszönjük Laci!

Másodpercenként tíz felvétel és 130 Megabit adatáram: többek között erre képes a NASA új napkutató űrobszervatóriuma, amely csütörtökön indult Floridából. Az űrszonda műszerei folyamatosan, szinte pillanatról-pillanatra követik majd egyre aktívabbá váló csillagunk változásait. A kutatók azt várják, hogy jobb lesz az űridőjárás-előrejelzés, és jobban felkészülhetünk a Földet is veszélyeztető eseményekre.

network.hu

A SOHO napkutató űrszonda képe a kromoszféráról, amely a Nap felszíne és a korona között található.

KÖSZÖNJÜK, AZ ÉRTÉKES, PRECÍZ, BESZÁMOLÓT. HAJNI

Az Orion csillagköd számos rejtett titkát fedi fel az ESO új VISTA teleszkópjának felvételein

A készülék nagy látótere az egész nebula teljes szépségét képes megmutatni, infravörös módja pedig lehetővé teszi, hogy a kutatók mélyebbre tekintsenek azokba a poros régiókba, melyek általában rejtettek, emellett felfedjék az ott rejtőzködő, nagyon aktív, fiatal csillagok viselkedését.

A VISTA - Visible and Infrared Survey Telescope for Astronomy – az ESO Paranal Obszervatóriumának legújabb eszköze, mely infravörös hullámhosszokon tanulmányozza az égboltot.

Az Orion-csillagköd hatalmas csillagóvoda, mely mintegy 1350 fényévre fekszik a Földtől.

CSODÁS!!

Egy szokatlanul alacsony felszíni hőmérsékletű barna törpét fedeztek fel, tovább bővítve ezáltal az ilyen égitestek extrém tulajdonságainak listáját. .

( A felfedezést az Egyesült Királyság Hawaii-n felállított infravörös teleszkópjával (United Kingdom Infrared Telescope, UKIRT) tették.)

A barna törpék átmenetet képeznek a bolygók és a csillagok között. A határ a gázóriások és a barna törpék között nem teljesen egyértelmű, míg a csillagok és a barna törpék közötti eltérés nagyon világos.

[Törölt felhasználó] üzente 8 éve

A felfedezéseknek, mint ahogy szokták mondani, a csillagos ég, hat határt...itt ez most, már elvesztette a jelentőségét,,,végtelenül nagy a világ, tele újabb meglepetésekkel!Hajni

Meglepő tények derülhetnek ki még egy jól ismert csillagvárosról is a digitális képrögzítés ügyes alkalmazásával.

network.hu

Az elsőként bemutatott, rendkívüli részletességű felvételen a Földtől mintegy 15,1 millió fényév távolságban levő, a Canes Venatici (Vadászebek) csillagképben levő M94 jelű galaxis eddig ismeretlen két spirálkarja is megfigyelhető.

Az M94-ről készült roppant részletes felvétel

Megdöbbentő módon a felvételt nem a híres Hubble Űrteleszkóp, vagy a szintén rendkívüli felbontásra képes, földfelszíni Nagyon Nagy Távcső (VLT, Chile) felhasználásával készítették: a kép a világ nagy távcsöveihez képest apró, amatőr viszonylatban azonban tiszteletre méltó fénygyűjtő képességű műszerrel készült.

Érdekes, s ajánlom, mindenkinek! Hajni

FONTOS NÉGY ELEM. KÉPEKKEL .

8 éve | [Törölt felhasználó] | 5 hozzászólás

Bolygónk függ a négy elem együttesétől. A levegő, víz, tűz, föld. Ezek nélkül, nincs élet e csodás bolygón. Nagy kincs, mind az összes elem. Az ember  evolúciójának, fontos tételei voltak, s vannak, ma is.

Az éltető elemeknek köszönhetjük, a létezésünket!

De törekedni kell arra, hogy az egyensúly ki ne billenjen, mert a Főld összes élővilága sínyli meg. A továbbiakban, beszéljebnek a képek.

Klubvezető.

NAGY ATTILA üzente 8 éve

Nem elég rendkivüliek ezek a képek,videók,leirások?!Ráadásul valósak!

A Peru és Bolívia határán fényes nappal feltűnt tűzgömb nyomán bolygónk új becsapódási kráterrel gazdagodott 2007.szeptember 15-én.

network.hu

Az új földi meteoritkráter az alján felgyülemlett vízzel. Az eredeti talaj vörösesbarna színű, a szürke porréteg

a meteorit anyaga, amelynek 5 cm-es darabjaiból még a krátertől 200 méterre is találtak.

A Peru és Bolívia határvidékén található Titicaca-tótól délre, bő 3800 m-es tengerszint feletti magasságon található

kis perui falu, Carancas lakói látványos nappali tűzgömböt figyeltek meg 2007.

Bizony ez megtörtént eset.....Hajni

Szerző: Kovács József

Az ESA INTEGRAL nevű műholdja által mért adatok új értelmezése szerint a Galaxis belső részeiből érkező rejtélyes gammasugárzás-többlet mégsem a sötét anyaggal hozható összefüggésbe.
felhívás
Jól ismert tény, hogy a Tejútrendszerben a normál anyag mellett ún. antianyag is van, leginkább pozitronok formájában. Ez a szubatomi részecske az elektronnal majdnem minden tulajdonságában megegyezik, attól csak az elektromos töltésének előjele különbözteti meg.

Érdekes elmélet.....Hajni

A sötét energia szétszakíthatja Naprendszerünket.

network.hu

Az Univerzum végső sorsát illetően több forgatókönyvet vázolnak fel a csillagászok. Ezek közül az egyik legújabb, hogy a Világegyetem egy "nagy szétszakadás" elé néz, mert a titokzatos taszítóerő, az ún. sötét energia egyre növekszik.

Már több alkalommal beszámoltunk a sötét energiáról, arról a feltételezett erőről, amely a gravitációval ellentétesen hat, és amely felelős lehet az Univerzum jelenleg mérhető gyorsuló tágulásáért.

NAGY ATTILA üzente 8 éve

Persze,van még ugy 20 milliárd évünk,hogy elkezdjünk aggodni,de mint tudományos elmélet érdekes,tanulságos.A TV-ben meg nagyon látványos is.

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum