Világunk Blog: 2010. február

Szeretettel köszöntelek a A Csodálatos Világűr-és a Föld közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Kis türelmet...

Bejelentkezés

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A Csodálatos Világűr-és a Föld cikkei - 2010. február

0z8drdmr

14 éve | [Törölt felhasználó] | 6 hozzászólás

NAGY ATTILA üzente 14 éve

Kiderült, hogy a begyűjtött holdkőzet a legrégebbi az összes között, beleértve a földi és marsi kőzeteket is. Kora 4,2 milliárd év, ami 800 millió évre megközelíti a Föld ötmilliárd éves korát. További érdekessége, hogy a későbbi időszakok behatásai nem törölték mágnességét, ami a legtöbb kőzettel történik. Ez alapján, valamint a most befejeződött újabb, részletes elemzések szerint a kő keletkezésének korában a Holdnak volt mágneses mezeje. A kőzet minden eddiginél részletesebb mágneses elemzése bebizonyította, hogy a kő nem átmeneti mágneses behatás, hanem évmilliókig tartó „mágneses dinamó”, a Földön ma is működő magma áramlás nyomán nyerte el mágnesességét.

A NASA által finanszírozott mostani kutatás adataiból kiszámították, hogy ez a holdi folyamat egy mars- és földméretű bolygó ütközése nyomán jött létre, az abból kilökődő anyagrészecskék csomósodásából keletkezett maga a Hold is. Annak pedig a kezdeti évmilliárdokban mágneses tere volt, a benne zajló folyamatok miatt. Az Apollo küldetésekig a kutatók úgy gondolták, hogy a Hold egy hideg égitestként jött létre és soha nem forrósodott fel annyira, hogy folyékony mag keletkezzen benne. Az expedíciók bebizonyították, hogy hatalmas lávafolyamok fortyogtak, folytak a Hold felszínén. Az a modell azonban, hogy az égitest valaha is olvadt maggal rendelkezett volna, mind a mai napig vitatott volt. A mindezt felfedő és bizonyító kő jelentőségének megkoronázásaként még talán a legszebb is az összes között: tejfehér alapon halványzöld részecskék csillámlanak benne.

A FÖLD PÓLUSAINAK FELCSERÉLŐDÉSE

network.hu

Sok tudományos cikk szól Földünk változásairól, főleg az emberi tevékenységek következményeiként megjelentekről, ilyen például a flóra és fauna változása, az üvegházhatás és a mutációt okozó szerek hatásai.
A következő példát nem az ember mohó természete okozta, hanem az anyatermészet titkai közé tartozik. Sok cikk jelenik meg az interneten, amely a Föld pólusainak felcserélődéseiről és annak következményeiről szól: pusztító űrsugárzásokról, a Föld élőlényeinek megzavarodásáról.

Köszönöm!

Varázslatos fotók egy távoli világ holdfogyatkozásáról

Amikor holdfogyatkozásról beszélünk, általában a saját égi kísérőnkkel kapcsolatos jelenségre gondolunk. Űreszközeink segítségével, ha ritkán is, de más bolygók hasonló eseményeinek is tanúi lehetünk.

A 2004 óta a Szaturnusz környezetében dolgozó Cassini űrszonda kislátószögű kamerája által készített gyönyörű felvételeken azt láthatjuk, amint a bolygó Tethys nevű holdja a Titan óriáshold mögé bújuk, majd némi idő, egészen pontosan 18 perc elteltével annak másik oldalán jelenik meg.

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Érdekes jelenségnek vagyunk a tanui, amikor más bolygó, holdját vehetjük figyelembe....

Negyven éve csapódott a földbe az a meteorit, amelyen a tudósok most milliónyi szerves molekulát találtak. A felfedezett molekulák nem feltétlenül utalnak földönkívüli életre, de az élet kialakulásához elengedhetetlenek, és információkkal szolgálhatnak a naprendszerünk ősi körülményeiről. A Murchison meteorit valószínűleg még a Napnál is idősebb.

„Nagyon izgatottak vagyunk. Amikor először tanulmányoztam a meteoritot, le voltam nyűgözve a bonyolultságától”- közölte  Philippe Schmitt-Kopplin, a kutatás vezetője.

Fisher János üzente 13 éve

Jó válasz ugynez a véleményem nekem is!.!!!!!!! Sőt még a mi galaxisunkban is nagyon-nagy a valószinüsége annak hogy van élet.

Meglepően aktív, egyáltalán nem "halott világ" képe tárul fel a Pluto törpebolygóról frissen közzétett űrtávcsöves fotókon.

A Pluto emlegetése sokakban valószínűleg még mindig a Nemzetközi Csillagászati Unió négy évvel ezelőtti, sok vitát kiváltó döntését idézi fel, melynek során a szinte napra pontosan nyolcvan évvel ezelőtt felfedezett égitestet kivették a Naprendszer bolygóinak sorából. A NASA néhány nappal ezelőtti bejelentésének hatására a törpebolygó ismét a tudományos érdeklődés középpontjába került, ám ezúttal más okból.

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

ANNYI CSODÁS HÍREK VANNAK FELHALMOZVA, AMINEK UTÁNA KELL JÁRNI. VAJON HÁNYAN OLVASSÁK EL? JÓ LENNE, MERT SOK ÉRDEKESSÉGET TANULUNK, S TUDUNK MEG, A KÖRÜLÖTTÜNK LEVŐ VILÁGRÓL! HAJNI

Az Endeavour legénysége két modult is rászerelt vasárnap és hétfőn a Nemzetközi Űrállomásra, így az 12 évnyi munka után lassan elkészül. Az űrrepülőknek még két útjuk lesz az ISS-re, aztán leszerelik őket.

Hétvégén az Endeavour legénysége felszerelte a Nemzetközi Űrállomásra a 18 tonna tömegű, 7 méter hosszú és 4,5 méter széles, henger alakú Tranquility-t. A modul nevét a Holdon található Tranquility-tengerről kapta, ahol 1969-ben leszállt az első emberekkel az Apollo-11 űrhajó.

Köszönjük Laci!

Másodpercenként tíz felvétel és 130 Megabit adatáram: többek között erre képes a NASA új napkutató űrobszervatóriuma, amely csütörtökön indult Floridából. Az űrszonda műszerei folyamatosan, szinte pillanatról-pillanatra követik majd egyre aktívabbá váló csillagunk változásait. A kutatók azt várják, hogy jobb lesz az űridőjárás-előrejelzés, és jobban felkészülhetünk a Földet is veszélyeztető eseményekre.

network.hu

A SOHO napkutató űrszonda képe a kromoszféráról, amely a Nap felszíne és a korona között található.

KÖSZÖNJÜK, AZ ÉRTÉKES, PRECÍZ, BESZÁMOLÓT. HAJNI

Az Orion csillagköd számos rejtett titkát fedi fel az ESO új VISTA teleszkópjának felvételein

A készülék nagy látótere az egész nebula teljes szépségét képes megmutatni, infravörös módja pedig lehetővé teszi, hogy a kutatók mélyebbre tekintsenek azokba a poros régiókba, melyek általában rejtettek, emellett felfedjék az ott rejtőzködő, nagyon aktív, fiatal csillagok viselkedését.

A VISTA - Visible and Infrared Survey Telescope for Astronomy – az ESO Paranal Obszervatóriumának legújabb eszköze, mely infravörös hullámhosszokon tanulmányozza az égboltot.

Az Orion-csillagköd hatalmas csillagóvoda, mely mintegy 1350 fényévre fekszik a Földtől.

CSODÁS!!

Egy szokatlanul alacsony felszíni hőmérsékletű barna törpét fedeztek fel, tovább bővítve ezáltal az ilyen égitestek extrém tulajdonságainak listáját. .

( A felfedezést az Egyesült Királyság Hawaii-n felállított infravörös teleszkópjával (United Kingdom Infrared Telescope, UKIRT) tették.)

A barna törpék átmenetet képeznek a bolygók és a csillagok között. A határ a gázóriások és a barna törpék között nem teljesen egyértelmű, míg a csillagok és a barna törpék közötti eltérés nagyon világos.

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A felfedezéseknek, mint ahogy szokták mondani, a csillagos ég, hat határt...itt ez most, már elvesztette a jelentőségét,,,végtelenül nagy a világ, tele újabb meglepetésekkel!Hajni

Meglepő tények derülhetnek ki még egy jól ismert csillagvárosról is a digitális képrögzítés ügyes alkalmazásával.

network.hu

Az elsőként bemutatott, rendkívüli részletességű felvételen a Földtől mintegy 15,1 millió fényév távolságban levő, a Canes Venatici (Vadászebek) csillagképben levő M94 jelű galaxis eddig ismeretlen két spirálkarja is megfigyelhető.

Az M94-ről készült roppant részletes felvétel

Megdöbbentő módon a felvételt nem a híres Hubble Űrteleszkóp, vagy a szintén rendkívüli felbontásra képes, földfelszíni Nagyon Nagy Távcső (VLT, Chile) felhasználásával készítették: a kép a világ nagy távcsöveihez képest apró, amatőr viszonylatban azonban tiszteletre méltó fénygyűjtő képességű műszerrel készült.

Érdekes, s ajánlom, mindenkinek! Hajni

FONTOS NÉGY ELEM. KÉPEKKEL .

14 éve | [Törölt felhasználó] | 5 hozzászólás

Bolygónk függ a négy elem együttesétől. A levegő, víz, tűz, föld. Ezek nélkül, nincs élet e csodás bolygón. Nagy kincs, mind az összes elem. Az ember  evolúciójának, fontos tételei voltak, s vannak, ma is.

Az éltető elemeknek köszönhetjük, a létezésünket!

De törekedni kell arra, hogy az egyensúly ki ne billenjen, mert a Főld összes élővilága sínyli meg. A továbbiakban, beszéljebnek a képek.

Klubvezető.

NAGY ATTILA üzente 14 éve

Nem elég rendkivüliek ezek a képek,videók,leirások?!Ráadásul valósak!

A Peru és Bolívia határán fényes nappal feltűnt tűzgömb nyomán bolygónk új becsapódási kráterrel gazdagodott 2007.szeptember 15-én.

network.hu

Az új földi meteoritkráter az alján felgyülemlett vízzel. Az eredeti talaj vörösesbarna színű, a szürke porréteg

a meteorit anyaga, amelynek 5 cm-es darabjaiból még a krátertől 200 méterre is találtak.

A Peru és Bolívia határvidékén található Titicaca-tótól délre, bő 3800 m-es tengerszint feletti magasságon található

kis perui falu, Carancas lakói látványos nappali tűzgömböt figyeltek meg 2007.

Bizony ez megtörtént eset.....Hajni

Szerző: Kovács József

Az ESA INTEGRAL nevű műholdja által mért adatok új értelmezése szerint a Galaxis belső részeiből érkező rejtélyes gammasugárzás-többlet mégsem a sötét anyaggal hozható összefüggésbe.
felhívás
Jól ismert tény, hogy a Tejútrendszerben a normál anyag mellett ún. antianyag is van, leginkább pozitronok formájában. Ez a szubatomi részecske az elektronnal majdnem minden tulajdonságában megegyezik, attól csak az elektromos töltésének előjele különbözteti meg.

Érdekes elmélet.....Hajni

A sötét energia szétszakíthatja Naprendszerünket.

network.hu

Az Univerzum végső sorsát illetően több forgatókönyvet vázolnak fel a csillagászok. Ezek közül az egyik legújabb, hogy a Világegyetem egy "nagy szétszakadás" elé néz, mert a titokzatos taszítóerő, az ún. sötét energia egyre növekszik.

Már több alkalommal beszámoltunk a sötét energiáról, arról a feltételezett erőről, amely a gravitációval ellentétesen hat, és amely felelős lehet az Univerzum jelenleg mérhető gyorsuló tágulásáért.

NAGY ATTILA üzente 14 éve

Persze,van még ugy 20 milliárd évünk,hogy elkezdjünk aggodni,de mint tudományos elmélet érdekes,tanulságos.A TV-ben meg nagyon látványos is.

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum