Szeretettel köszöntelek a A Csodálatos Világűr-és a Föld közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A Csodálatos Világűr-és a Föld vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A Csodálatos Világűr-és a Föld közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A Csodálatos Világűr-és a Föld vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A Csodálatos Világűr-és a Föld közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A Csodálatos Világűr-és a Föld vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A Csodálatos Világűr-és a Föld közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A Csodálatos Világűr-és a Föld vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ez pedig egy újabb tervezet, ezúttal nem kisebb mammuttól, mint a Boeing.
A tervek szerint a CST-100 LEO-taxiként üzemelne, nem lenne képes hosszútávú űrutazásra. Maximum hét embert tudna feljuttatni, ami elég szűkös helyviszonyokat fog jelenteni, ha figyelembe vesszük, hogy méretben elmaradna az Oriontól, viszont cserébe relatíve olcsó lesz. A teljes CCDev finanszírozási összegért néhány alapvető rendszert illetve feladatot kell(ene) demonstrálniuk még idén, úgy mint mentőrendszer, hővédő rendszer, hermetikus vázstruktúra, ejtő- és vízi teszt, stb. Viszont a Boeingnél most gyakorlatilag kivárásra játszanak, hogy lesz-e 2011-ben a NASA-nak feleslegesen elköltendő pénze kereskedelmi űrhajókra vagy sem. Emellett megállapodtak a Bigelow Aerospace-el is, hogy a 2015 táján megvalósuló(?) felfújható magánűrállomásra is ezzel az űrhajóval szállítják majd a jól fizető utasokat. Megépült az első méretarányos vázszerkezet, demóztak a vízi és földi landolást, elkezdtek dolgozni a hőpajzson, létfenntartáson és vezérlésen. A Pratt & Whitney Rocketdyne pedig tesztelte a mentőrakéta szerepére szánt Bantam hajtóművet. Ez egyébként a Dragonéhoz hasonló integrált, "pusher" mentőrendszer lesz. Ha minden flottul megy, az első űrhajó is 2015 táján készülne el.
A CCDev2 keret segítségével a következő egy évben A Boeing túl akar jutni a Preliminary Design Review-en és eljutni a Critical Design Review közelébe, vagyis a a részletes tervek értékeléséhez, melyet már a gyártás, építés követ. A tervezésen túl további tesztekre is sor kerül, ejtőernyőtől a kapszula és a kiszolgáló modul szeparációs mechanizmusán át a megfelelő nem toxikus hajtónyag kiválasztásáig a manőverező hajtóművekhez. Az első tesztrepülésre 2014-ben kerülhet sor, amit 2015-ben követhet az első emberes út. A végére egy érdekes kis ábra: miután a CST-100-at nagyon kompatibilisnek tervezik mindennel, azt is elképzelhetőnek tartják, hogy alkalomadtán egy Falcon-9 juttassa a világűrbe:
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó cikkek:
A Boeing döntött: Atlas 5
Az űrsiklókorszak után: Space Launch System (SLS)
Az űrsiklókorszak után:Vagy Multi-Purpose Crew Vehicle? (MPCV)
Az űrsiklókorszak után:Vagy Dream Chaser?