Szeretettel köszöntelek a A Csodálatos Világűr-és a Föld közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A Csodálatos Világűr-és a Föld vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A Csodálatos Világűr-és a Föld közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A Csodálatos Világűr-és a Föld vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A Csodálatos Világűr-és a Föld közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A Csodálatos Világűr-és a Föld vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A Csodálatos Világűr-és a Föld közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A Csodálatos Világűr-és a Föld vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
A Ptyicska a Buran-program során megépített második űrsikló nyugati szakirodalomban használt nem hivatalos neve (a gép típusjelet, vagy nevet nem kapott). Az elnevezés azonban hibás, mert a program mindegyik űrsiklójára a ptyicska (magyarul: kis madár) becenevet használták. Gyakran 1.02-es sikló néven is említik. A Burannal együtt az automatikus tesztrepülésekhez épült, de alkalmas lett volna személyzetet is szállítani. Építését 1988-ban kezdték. A program 1993-as leállításakor 95–97%-os készültségi állapotban volt. Az elektronikus berendezéseinek egy része még hiányzott belőle. Az első repülését eredetileg 1991-re tervezték, automatikus repüléssel, ami alatt kapcsolódott volna a Mir űrállomáshoz. A Burannal együtt Kazahsztán tulajdonába került.
Erről az űrsiklóról azóta kevés kép és információ került nyilvánosságra. Hosszú ideig a 112-es csarnok melletti MIK csarnokban tárolták, nagy gondossággal, hisz ez az egyetlen, még létező (majdnem) repülőképes űrsikló. 2007-től szabadtéri kiállítási tárgy a Bajkonuri űrrepülőtér múzeumában.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!